Harco van den Hil
+31 (0) 87 87 32 724
info@greatstrategy.nl
GREAT STRATEGY
Multatulilaan 5, 1215BG Hilversum
Het belangrijkste van een goede strategie is dat er een echte visie is.

Veel organisaties worden goed geleid door strak te sturen op budgets en processen. Zolang de resultaten positief zijn en de markt en het concurrentieveld stabiel, gaat dat goed. Zodra er echter een verstoring komt in de markt of in de keten, blijkt sturen op budgets niet meer voldoende. Dan moet er ge├»nnoveerd worden en nieuwe strategie├źn ontwikkeld. En dan komen de vragen. Wat? Waarom? Hoe? Met wie?

In de vele strategische trajecten waar ik bij betrokken ben, ervaar ik dat het begin van dat proces een zeer creatieve fase is. Door al bij de analyse de principes van 'design thinking' toe te passen. Klanten centraal te zetten. Anders naar de wereld te kijken en ontwikkelingen te herkennen die men eerder niet zag. Door andere vragen te stellen.

Een echt vernieuwende strategie ontstaat door eerst diepere inzichten te ontwikkelen en die vervolgens te vertalen naar een nieuw toekomstbeeld voor de maatschappij, voor de markt en voor de eigen organisatie.